20.12.10

Zaman kepupusan lelaki.

Member gua ada cakap dengan gua pasal betapa beruntungnya jadi lelaki zaman sekarang. Ayat beliau lebih kurang begini, "Kita patut bersyukur sebab Allah pilih kita duduk sini (masjid)."

Gua tanya balik kenapa. Lalu beliau pun menjawab dengan penuh bersemangat waja.

Lelaki akhir zaman ni dah makin pupus. Nak banding dengan nisbah populasi wanita. Oke fine! Tapi cuba kira balik berapa banyak lelaki yang tinggal lepas tolak lelaki yang bukan Islam. Lepas tu tolak pula lelaki yang dekat penjara. Lepas tu tolak pula lelaki yang tak bekerja. Lepas tu tolak pula yang dah berkahwin. Lepas tu tolak pula lelaki yang merokok. Lepas tu tolak pula lelaki yang tak solat 5 waktu. Lepas tu tolak pula lelaki yang tak datang masjid.

Jadi agak-agak lu berapa kerat saja yang tinggal? Maka peluang dipilih menjadi menantu sepatutnya  menjadi lebih cerah. Ha ha ha!

Nasib Masa Depan
Bila lepak masjid susah betul nak jumpa budak-budak remaja zaman sekarang. Zaman ni masjid pun dah kurang orang. Penuh dengan orang tua-tua saja. Nanti bila sek-sek oldtaimer ni dah out, siapalah yang nak ganti ya? Nak lead baca Yassin. Nak lead baca tahlil, doa selamat. Nak Marhabban dekat rumah orang kenduri. Siapa nak bagi mandi jenazah? Siapa nak imamkan solat jenazah? Fuhh! Boleh jadi masjid tak ada orang langsung.

Dilindungi Arasy
Jadi pemuda-pemuda di luar sana. Kalau nak senang dipilih menjadi menantu, jadilah golongan minoriti ni. Nanti adalah pakcik-pakcik kat masjid tu berkenan dengan anak muda berhati waja di zaman kerosakan umat, fitnah, fasya' dan mungkar berleluasa ini. Manalah tahu pakcik ini ada simpan anak dia yang tak pernah terdedah lagi. Ke ke ke!

Dan antara golongan yang akan mendapat lindungan arasy Allah SWT di padang Mahsyar kelak adalah golongan pemuda yang hatinya terpaut dengan masjid. Dan tempat paling Nabi SAW suka adalah masjid manakala tempat paling baginda benci adalah pasar. Pavilion dan KLCC tu kira macam pasarlah juga. So nak pilih masjid ke pilih KLCC? Lu fikirlah sendiri.

1Umat; Akidah Didahulukan, Syariat Dimartabatkan.
Islam Agamaku, Malaysia Negaraku, I Love U.

31 comments:

matadore said... [Reply]

dia pilih KLCC dowh!



ke ke ke

Lee Zha said... [Reply]

tolak tambah bahagi darab.






= makin ciput. aishh...

azharjaafar said... [Reply]

dari baki tu tolak lagi yg pernah klr 4 bln.. tolak lagi yg keluar 3 hari cukup 72 jam.. tolak lagi yg bagi 2½ jam sehari utk masjid..

betullah dah pupus!

alien said... [Reply]

tolak laki yg nak jadi lawan jenisnya
tolak laki yg suka kepada sama jenisnya

makin kurang

hiro said... [Reply]

sbb itu golongan kita jadi ketua keluarga..haha.

Myra Arshad (: said... [Reply]

lah. aku ingatkan dah expired dah cerita KLCC tu. haha. skrg kn tgh up 'saya gay,saya okay'. haha.

bagus la kalu laki zmn skrg jd glgn yg sedikit tu. senang nak pilih :p

Bijen M. said... [Reply]

MD,
Hai hai hai.
Lelebih nampak.
Ha ha ha.

LZ,
Tulah.
Kesian kat laki-laki minoriti ni terpaksa kahwin ramai.
Ha ha ha.

AJ,
Ciss.
Tak lepas 4 bulan lagi.
Tak masuk geng minoriti lagi.
Januari depan insyaAllah.
He he.

ALI,
Isk.
Sob sob sob.
Makin besar peluang nak kahwin banyak ni.
Ha ha.

HIR,
Ha ha ha.
Betul betul.

MA,
He he.
Zaman perigi cari timba.

sastraboy said... [Reply]

dah ada yang masuk meminang lu ke brader?

Amira Amair The Poyos said... [Reply]

pabilion n KLCC yerr..
hahahhahahha..

nveil said... [Reply]

oh famous betul klcc sekarang.
hihi.

Jasmin Flower said... [Reply]

salam?

kalo pilih dua-dua mcm ek...hahahahh

Afida Anuar said... [Reply]

Campur tolak campur tolak, last2 tinggal la seorang jejaka... siapa lagi kalau bukan M. Bijen... wohaaa!...hehe.

menusuk hati said... [Reply]

doakn aku agar mpu meramaikn kmbli jmlh lelaki y xdtolak tu ye..

Sekurang2ny 7 org pun ok gak tu...hahau!

GigiWangi said... [Reply]

okey lah, aku nak pi nasihat abang aku ni.

haha

akubiomed said... [Reply]

Thumbs up. Pesanan yang menarik saya memang menyukai entri. Sekurang-kurang saya boleh berfikir sejenak untuk akhirat. Terima kasih membuka mata hati kadang-kadang buta dengan nikmat dunia :-)

Bijen M. said... [Reply]

SB,
Belum dow.
Gua tak laku agaknya.
Ha ha ha.

AATP,
Pilih mana?
Ha ha.

NVE,
Femes der.
Siapa kata yang tak tahu KLCC.
Bangunan paling tinggi.
:)

JF,
Salam.
Ha ha ha.
Ikut andalah.
:D

MH,
Semoga kau, aku dan golongan-golongan minoriti lain dapat meramaikan lagi orang join the club.
Amin.

GW,
Pi pi lekas.
:D

AB,
Saya becakap untuk diri sendiri.
Bonus untuk mereka yang mendapat manfaat daripadanya.
:)
Good luck.

- zuriey - said... [Reply]

nak cari calon kat masjid la..

aliaazuan said... [Reply]

Salam.

Ada org, masid jauh berbatu2 pun bleh pi. Ada jgk yg masjid dok kat sblh umah je tp tak penah smpai pulak ke situ. Ini tentu ada mslh dalaman. Mari kita buat fikir risau..ttg IMAN.

fuad ansari said... [Reply]

secara zahirnya dapat dilihat, sgt mudah untuk anda mencari suri hidup..ditambah lagi dalam keadaan saham anda sedang melonjak ke paras tertinggi..

tetapi hakikatnya, bergantung kepada jodoh yang telah ditetapkan oleh Allah swt.. (",)

Bijen M. said... [Reply]

ZUR,
Ha ha ha.
Ke masjidlah selalu.

AA,
Salam.
Wahh wahh.
Baru balik ni panas lagi ni fikir risau dia.
He he he.

FA,
Ha ha ha.
Saham tak tinggi mana pun.
Benar tu.
Semuanya di tangan Allah SWT.

Bijen M. said... [Reply]

ZUR,
Ha ha ha.
Ke masjidlah selalu.

AA,
Salam.
Wahh wahh.
Baru balik ni panas lagi ni fikir risau dia.
He he he.

FA,
Ha ha ha.
Saham tak tinggi mana pun.
Benar tu.
Semuanya di tangan Allah SWT.

Umma-ali said... [Reply]

SALAM,
lelaki pupus? tak mungkin...
yg pasti sifat kelelakian/rijal yg pupus...
manakala sifat malu wanita pun pupus juga...
bila dakwah tak dibuat ikut cara Nabi SAW...
Wallahua'lam...

Bijen M. said... [Reply]

Salam.
Ha ha ha.
Oke!
Berhenti blogging.
Nak pergi ghast.
Ha ha ha.

Tuan Auz said... [Reply]

ahax, agak2 ...dari 20% lelaki yg ada, 15% kat serenti ?

errr.....congak2 sndri jeww.

BungaSahara said... [Reply]

Assalamu'alaikum...
......En.Bijen
dah tolak lum yang tukar jantina dari
LELAKI GAGAH PERKASA -> WANITA LEMAH LEMBUT...
uishhh...semakin bertambah kepupusan nye itu...
mcm mne ana nak carik calon nih...
...=_=

Bijen M. said... [Reply]

TA,
Ha ha ha.
Tu dah tolak siap-siap dah.
Janganlah minta sikit, nanti susah pula kau orang semua nak kena bermadu.
Ha ha.

BS,
Bermadulah nampak gayanya.
Ha ha ha.
:D

Tuan Auz said... [Reply]

alamakk tak mahuuuu! plzzzz xnak madu. haha

madu lebah je baik untuk kesihatan.

ukhti,mardhiah said... [Reply]

ihihihi....kalau lelaki pupus,perang bom pun kurang
tretttt....

Bijen M. said... [Reply]

TA,
Ha ha ha.
Then kena rebut cepat-cepatlah ye.

UM,
Kalau laki pupus.
Perempuan pun terkapai-kapai.

Norhayati Rostam said... [Reply]

Ni mesti dah pernah kena lamar pasal kaki surau kan.

Tak habis2 lagi KLCC dia tu ye.

Bijen M. said... [Reply]

NR,
Mana ada kaki surau.
Saya kaki bangku.
Ha ha ha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...